Wat is het see think do care model van google?

Bekijk de video of lees de blog.

Wil je aan de slag met je website door het schrijven van nieuwe content? Gebruik dan het See Think Do Care model van Google!

Wat is het See Think Do Care model van Google?

Dit model is ontworpen zodat jij in vier verschillende fases de juiste boodschap op het juiste moment communiceert naar jouw doelgroep. Dus om ervoor te zorgen dat jouw boodschap aansluit aan de behoefte op dat moment.

1. De See Fase

In deze fase wordt jouw doelgroep geïnspireerd door de content die jij maakt, en zo leren ze jouw bedrijf kennen en weten ze wat jij te bieden hebt.
-het schrijven van blogs
– het maken van video’s
– het opnemen van een podcast
en zorg voor een aantrekkelijke homepagina.

2. De Think Fase

De tweede fase in het Google model is de Think fase. In deze fase weet de doelgroep wat jij te bieden hebt, en weten ze dat ze op zoek zijn naar wat jij te bieden hebt.

Wat voor content kun je maken voor de Think fase? Denk hierbij aan productreviews, testimonials (klantbeoordelingen) en deelknoppen bij je blogs / artikelen. In deze fase gaat het er vooral om dat je betrouwbaarheid uitstraalt en dat je doelgroep weet wat ze aan je hebben.

deelknoppen-social-media
Bron: IMU.nl

3. De Do fase

In deze fase gaat de doelgroep over naar het aanschaffen van een product of dienst. Daarom is het belangrijk dat je de eerste 2 fases goed uitgevoerd hebt zodat de consument weet dat jij bestaat en jouw dus in overweging hebben genomen. In deze fase gaat de doelgroep dus ook daadwerkelijk iets bij jou kopen.

Hoe kun je de Do fase toepassen? Zorg voor duidelijke call to actions. Dus bijvoorbeeld: boek hier een sessie, download hier het e-book of vraag hier de offerte aan. Dit soort dingen op je website zijn belangrijke triggers voor bezoekers die jouw product of dienst willen aanschaffen. In de Do fase is het ook belangrijk dat de bezoekers op je website snel de juiste contactinformatie kunnen vinden zodat er snel contact mogelijk is zodat de aankoop gedaan kan worden.

duidelijke-call-to-action
Bron: vlagmedia.nl

4. De Care fase

De laatste fase van het Google model is de Care fase. Deze fase draait eigenlijk om het klantgeluk en om het succes van je klant na de aankoop. In deze fase is het aan jou de taak om de klantrelatie uit te bouwen en om nieuwe of extra producten te verkopen aan je huidige klanten. Denk hierbij aan het geven van extra waarde, iets extra’s doen of iets onverwachts. Ook is het belangrijk in deze fase om de samenwerking met jouw klant te evalueren zodat jij steeds betere diensten en producten kunt bieden.

Als je aan de slag gaat met het See Think Do Care model van Google, zul je merken dat je nog niet voor iedere fase content hebt. Dat is niet erg want met bovenstaande tips kun je aan de slag. Wil je gaan brainstormen over nieuwe content? Lees dan deze blog over hoe je in vier stappen goed kunt brainstormen >> 

Hieronder nog een overzicht van content die je in elke fase kunt maken.

Heb je nog vragen over het gebruik van het See Think Do Care model van Google? Neem dan contact met ons op, we denken graag met je mee! 

BACK