maak ebook

Maak een e-book. Maak winst!

Al jaren volgen wij internet guru’s die succesvol zijn. Na een tijdje hoor je eigenlijk steeds dezelfde tips. Maak een website, zet er een e-book op, start met adverteren en zorg dat de mensen in je funnel terecht komen.Op deze manier ben je gericht je doelgroep aan het opzoeken. Maar is dit de beste start voor een onderneming? Ga je echt de juiste klanten vinden door met je e-book te adverteren op Facebook of Instagram?

Ben je starter of al ervaren?

Voor veel ondernemers heeft dit wel gewerkt, maar deze ondernemers waren ook al een tijdje ondernemer. Zij wisten precies wat hun doelgroep mist en waar de pijnpunten zitten. Ook hadden zij al een aantal klanten.

Als ‘nieuwe’ ondernemer kan het lastig zijn om dit hele proces (website, ebook, adverteren, funnel) in een keer uit te voeren. Misschien ben je nog druk bezig met bedenken van je diensten en producten. Misschien weet je nog niet of je in Nederland wilt verkopen of in het buitenland.

Stapje voor stapje 

Wij zijn zeker voorstanders van starten voor dat je er klaar voor bent, maar heel even de tijd nemen om goed na te denken over je business is ook niet verkeerd. Zo maar een e-book maken zonder na te denken, zal ook niet zoveel waarde gaan geven aan je doelgroep.

Een goede eerste stap is om voor jezelf een aantal vragen te beantwoorden. Hierdoor krijg je een helder beeld van waar je nu staat en wat je wilt gaan betekenen voor mensen.
1. In welke markt ben je actief?
2. Welke kenmerken hebben de mensen uit jouw doelgroep?
3. Waar hebben de mensen uit jouw doelgroep behoefte aan?
4. Waar lopen deze mensen tegenaan en waar willen ze dus vanaf?
5. Waarom willen de mensen van deze pijnpunten af? Welke angsten hebben ze?
6. Voor welk eindresultaat gaat jouw product of dienst zorgen?
7. Welke frustratie(s) ga jij oplossen voor deze mensen wat de concurrentie nog niet doet?
8. Waarom moet deze doelgroep bij jouw kopen? Wat zijn jouw usp’s?

(bron: imu.nl)

Helder beeld voor de toekomst 

Wanneer je deze vragen voor jezelf beantwoord, leg het even weg en kijk er morgen of overmorgen nog eens naar. Probeer zoveel mogelijk op te schrijven. Denk eens diep na over jouw doelgroep en welk probleem jij voor hun gaat oplossen.

Dit zorgt voor meer duidelijkheid voor jezelf en voor de markt.

Kom je er zelf niet uit? Plan dan een gratis kennismakingsgesprek >> 

BACK